“Batıl / yanlış şeyleri söyleyerek insanlara nasihat eden, konuşan şeytandır. Hakkı söylemekten sakınan ise dilsiz şeytandır.” (kelâm-ı kibar)

11 Temmuz 2017 Salı

Sanatın her ortamda, her durumda, her zaman baş_köşede yeri olmalıdır. (Sabahattin Gencal)




BİLEMEZDİNİZ/ Kazım Memiç

Yüreğime hapsedilmiş bir güneşti
Çocukluğumun aşkları
Harşıt Deltasınsa dönen bir çayda
Balıklar oynaşır döneklerde
Yıldızlar uzaklaşır - gök dönence

Yalnızlık içinde bir kanat sesi
Bülbül altın kafeste
Yüreğime hapsedilmiş bir güneşti
Nereden bilecektiniz

Varsıllık - yoksulluk insan içindi
Ayağımdaki dikenlerdi sermayem
Çötede şıkırdatıkça alabalıklar
Unuturdum acısını dikenlerin

Harşıt Çayı bir derin vadi
Sisdağı dumanlar içinde
Dağlar benimdi - varsıldım
Gökyüzü benimdi - varsıldım
Akan sularda balıklar benimdi

Bir de yüreğime hapsedilmiş
Aşklarım
Siz, nereden bilecektiniz
Söylememiştim

Bir yıldızlardı gecelerde
Bir aydı zaman zaman sırdaşım
Çocuk yüreğime hapsetmiştim tutkuları
Yalnızlık arkadaşım
Sizler yoktunuz - ben vardım

Haberiniz nereden olacaktı
Yanardağlar yoktu ben vardım
Duygularım sırılsıklam
Bir bendim çocuk kalbimle sizden

Aya bakar sizi görürdüm
Yıldızlar asma fenerlerdi
Güneşte ellerim titrerdi
Sizi düşünür - sizi yaşardım

Harşıt Çayı'nın Sincanlı çayırında
Çakıl taşları - bir de ben
Siz yoktunuz
Nereden bilecektiniz
Söylememiştim
Çocukluk aşkları yüreğimde - bende
Milyonca candınız küçücük bedende
_______________________________Kazım Memiç
SAMSUN YAZIN SANATININ IŞILDAYAN YLDIZI KAZIM MEMİÇ

Sadi Subaşı, 31.08.2015

Samsun tam anlamı ile sanat ve sanatçı tarlasıdır. Edebiyat, şiir, Türk Sanat ve Türk Halk müziği, karikatür, tiyatro dalında Türkiye’ye mal olmuş çok sayıda Samsunlu ünlü isim vardır.

Bunların tamamını buraya alma imkânım olmadığı için (…) bugün ki yazım da söz edeceğim de bunlardan birisi olan KAZIM MEMİÇ’ DİR.

Öğretmen okulu ve Gazi Eğitim Enstitüsü’nü bitirdikten sonra Türkçe öğretmeni olarak Anadolu’nun birçok köyünde ve Köy Enstitülerinde öğretmenlik yaptıktan sonra Samsun 100. Yıl Lisesinden emekli olmuştur.

Sonra ki yıllarda özel dershanelerde ders vererek çocuklarımızın eğitim yaşamına çok önemli destekler sağlamıştır.

Kendisini şiir yazımına adayan Sayın Memiç, şiirlerini “Bir Nefes Yaşamak“, “Ötede Kanatsız Kuşlar Gibiydik”, Umutlar Güneşi Eritti”, “Işık Atatürk” ve bugün söz edeceğim son kitabı olan “Bir Sevdadır Türkiye’de” Topladı.

Çok sayıda dergide ve gazetede yazıları yayınlandı. Halen ADD, Samsun Kültür Sanat Derneklerinin yayınladığı dergilerin yazı işleri sorumluluğunu sürdürmektedir.

ADD, SASAT, SAMSUN KÜLTÜR SANAT VE SED Derneklerinin de aktif üyedir.

Kendi ifadesi ile Çağdaş düşünceyi, yaşam felsefesi olarak görmekte ve Yurt- Ulus kavramlarını evrenselliğe taşırken, yolları ATATÜRK KAVŞAĞINDA BULUŞANLARLA aydınlığa ulaşılacağına inanmaktadır.

Sayın Memiç, son haftalarda hemen her gün gündemle ilgili dizelerle sosyal medyayı da çok iyi kullandığını göstermiştir.

Son yayınlanan şiir kitabı olan “Bir Sevdadır Türkiye” de, Anadolu’nun işgal altında olduğu 1915’ li yıllardan başlayarak 1950 de çok partili demokrasi uygulamasına ve günümüzün Türkiye’sin de yaşananlara kadar geçen süreci şiirsel dizelerle çok güzel anlatmaktadır.

Bu kitabı okurken, keşke bütün çocuklarımız bu kitabı okuma olanağı bulsa diye düşündüm.

Çünkü Cumhuriyet dönemin de ülkem adına tespit ettiğim ve çok önemsediğim iki eksiğimiz oldu.

Bunlardan ilki, dünyada hiçbir ülkenin yapmadığı bir yanlışı yaparak halkımızı Arapçaya mahkûm edip, ana dilinden dinini öğrenmesini ve uygulamasını sağlamadık. Böylece dininin içeriğini tam bilemeyen istismara açık bir toplum yarattık.

İkinci yanlışımız ise, bu toprakları düşmandan temizleyerek bize son vatan toprağında özgürce yaşama olanağı veren Mustafa Kemal Atatürk’ü gerçek yönleri ve yaptığı devrimlerle yeterince anlatamamış olmamızdır.

Sonuçta dini kitabı Kuran’ın içeriğini tam bilmeyen, Büyük Nutuk’tan haberi olmayan bir kuşak yarattık.

Bugün ülke olarak yaşadığımız sorunların temelinde bu iki eksiğimizin yattığı kanısındayım.

İşte bugün söz ettiğim Kazım Memiç’in son şiir kitabı “Bir Sevdadır Türkiye”, Cumhuriyet Tarihinde yaşananları çok güzel anlatmaktadır.

Neredeyse genç nüfusunun tamamını, Anadolu topraklarını düşmandan temizlemek için Kurtuluş Savaşı’n da şehit veren bu ulus, bugün de gencecik asker ve polislerimizi Amerika’nın bölgemizde ki çıkarları uğruna yarattığı PKK, Deaş ve İşid’in kan gölüne çevirdiği Güneydoğu’da ki çete savaşlarında şehit veriyoruz.

Ve köşe yazımı yazdığım Pazar günü, 30 Ağustos Zaferi’nin 93. Yılını kutlamamız gerekiyordu.

Ne var ki, son yıllarda moda olduğu gibi bu kez de son günlerde şehit olan asker ve polislerimiz bahane edilerek onların ağabeylerinin canları pahasına kazandıkları Kurtuluş Savaşı Zaferi’nin 93. Yılı kutlamalarına yasak geliyordu.

Tüm bu anlaşılmaz çelişkilerin yaşandığı bir dönemde, Sayın Kazım Memiç’in dizeleri umutlarımızı yeşertiyor.

Devamı:

http://www.hedefhalk.com/samsun-yazin-sanatinin-isildayan-yildiz-kazim-memic-ve-30-agustos-603709yy.htm

NOT: Kayan yazıyı imleçle durdurabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder