“Batıl / yanlış şeyleri söyleyerek insanlara nasihat eden, konuşan şeytandır. Hakkı söylemekten sakınan ise dilsiz şeytandır.” (kelâm-ı kibar)

27 Nisan 2017 Perşembe

Kadınlarımızı Yaşatalım / İlhan Günay

      

Günaydınlar herkese.
Bu tabi ki güzel bir dilek.
Güzel dileklerin olması için de çevremizde, şehrimizde, ülkemizde güzel şeylerin olması gerek.
         Maalesef pek güzel şeyler yaşayamıyoruz:
Biraz evvel bir haber okudum.100 günde tam 107 kadın öldürülmüş. Bu nasıl oluyor anlamak mümkün değil.
Kadınlarımızı, kızlarımızı el üstünde tutmamız gerekirken biz onları öldürüyoruz. Her gün bir ya da iki kadın öldürülüyor. Bunu anlamak mümkün değil.
Bu durum bizim insanlarımızın maalesef hastalıklı bir yapıya sahip olduğunu gösteriyor.
Yapılması gereken de insanlarımızı tedavi etmek olmalı. Bu da tabi ki Devletimizin görevi. Bu konuda eğitim politikası geliştirilmeli ve herkese ulaşılmalı. Yoksa bu hastalık hiç geçmeyecekmiş gibi gözüküyor.

         Yüce Atatürk Türkiye Cumhuriyeti'ni kurarken en büyük yardımı kadınlarımızdan aldı. Onları yücelten konuşmalar yaptı:
         “ Ey kahraman Türk kadını, sen yerde sürüklenmeye değil, omuzlar üzerinde göklere yükselmeye layıksın.
         “Dünyada hiç bir milletin kadını “Ben Anadolu Kadınından fazla çalıştım. Milletimi kurtuluşa ve zafere götürmekte Anadolu Kadını kadar emek verdim, diyemez!”
         “Bir toplum, bir millet erkek ve kadın denilen iki cins insandan meydana gelir. Mümkün müdür ki, bir toplumun yarısı topraklara zincirlerle bağlı kaldıkça, diğer kısmı göklere yükselebilsin!”
         Atatürk'ümüzün söyledikleri gibi Türk kadınının yeri en yukarıda olmalıdır. Onlar bizim eşimiz, anamız, kardeşimiz, kızımız kısacası herşeyimizdir.
         Bir aile kurulurken hem erkeğe hem de kadına ihtiyaç var. Biri olmaz ise aile de olmaz. O zaman hayat da olmaz. Gelecek de olmaz.
         Geleceğimizi bunca yıldır karartıp durmuşuz. Hiç olmazsa Devlet ve millet birlikte bu çok büyük sorunumuzu aşalım. Bunun eğitimini ilkokuldan itibaren aile ile birlikte gerçekleştirelim.

         Geleceğimizin karartılmaması aksine aydınlatılması dileklerimle herkese iyi, güzel, aydınlık günler diliyorum.


atatürk'ün kadınlarla ilgili sözleri ile ilgili görsel sonucu
atatürk'ün kadınlarla ilgili sözleri ile ilgili görsel sonucu






1 yorum:

  1. sAYIN iLHAN BEY GÖRÜŞLERİNİZE VE ÖNERİLERİNİZE SONUNA KADAR KATILIYORUM.ANCAK İZİN VERİRSENİZ BİR EKLEMEDE BULUNMAK İSTİYORUM.Kadını erkek yanında ve hukuk karşısında eşit seviye ye getiren Yüce Atatürk bu konuda yobazlara karşı çok mücadele verdi.Şunu söylemek istiyorum.Toplumu bu konuda eğitirken
    İslam dinini yanlış yorumlayan zihniyetlede mücadele etmek lazım.Zira islam dininde kadının erkek tarafından dövülmesine cevaz verildiği söyleniyor,ben buna inanmıyorum.Bu algıyı ortadan kaldırmrk gerek.Selam ve saygılar

    YanıtlaSil