“Batıl / yanlış şeyleri söyleyerek insanlara nasihat eden, konuşan şeytandır. Hakkı söylemekten sakınan ise dilsiz şeytandır.” (kelâm-ı kibar)

1 Eylül 2016 Perşembe

Bize durmak yaraşmaz! / Sabahattin Gencal



         Türkiye Cumhuriyeti en bunalımlı günlerini yaşıyor mu? Yaşıyor.

Bunalımdan, mümkün olan en kısa zamanda çıkmamız için herkesin elinden gelen gayreti göstermesi gerekmez mi? Gerekir tabi.

Ben, özel durumum nedeniyle birçok blogumu kapatmama rağmen; yorgun argın olmama rağmen “Bize durmak yaraşmaz!” diyerek  “Çağdaş bir Türkiye için önceliğimiz: hukuk-eğitim-ekonomi-yönetim sloganıyla HEEY adlı blogu açtım.

Ah, keşke sahalara dönebilseydim. Ahlanmak vahlanmak zamanı olmadığını düşünerek eli kalem tutanları HEEY’de yazı yazmaya çağırdım. Birkaç kişi dışında kimselerden cevap alamadım.

Düşündüm kendi kendime: Her halde yine yanlış yaptım. HEEY projesini ortaya attığım 8-9 yıldan beri nedense zamanlamayı beceremiyorum. 

Herhalde “Bu zamanda yazmaya kim cesaret eder?”diye düşünmezsiniz değil mi?

Tankları durduran, mermilere karşı duran aziz şehitlerimiz ve kahraman gazilerimizden örnek alarak demokrasimizin gelişmesine katkı sağlamamız gerekmez mi?

Dikkat! Aklıma bir benzetme geldi: Kelimelerimiz mermi gibidir. Mermilerimizi yalnız ve yalnız hedefe boşaltmalıyız. Birbirimize doğrultursak, Allah korusun birbirimizi incitiriz, darıltırız. Onun için ilk hedefimiz HEEY.

Diyeceksiniz ki; hukukçu değiliz. Gördüğünüz hukuksuzlukları yazmanız için hukukçu olmanız gerekmez. Aynı şekilde hukuk gibi dibe vuran eğitim, yönetim vb. sorunlarını yazmanız için de uzman olmanız da gerekmez. Ne gerekir? İyi niyet,  samimiyet. Görüşlerinizde yanılsanız bile sevap alabilirsiniz. Suçlamak, yok öyleydi böyleydi demek yok. Zaten bu konularda yapılan yanlışlar saymakla bitmez. Yanlışları sayıp dökmeden nasıl düzelteceğimiz konusundaki önerilerimizi yazalım.

Valla, ben şöyle düşünmüştüm 20-30 arkadaş olsak, her gün birimiz yazsak hem daha hazırlıklı, daha güzel yazarız hem de okuyucuların ilgisi artar. Öyle ya okuyucular, her zaman bizim gibileri okumak istemeyebilir.

Önerimi yineliyorum. Her zaman da yineleyeceğim: Gelin beraber yürüyelim… Gerisini siz tamamlayınız…

Not: Eğer yazmayı kafaya koymuşsanız. Kafadan veya yürekten sayfalara da aksettirin veee sabahattin1943@hotmail.com  adresine gönderiniz. Bu arada bir fotoğraf ve kısa özgeçmişinizi de gönderirseniz iyi olur.

Türk'üz, Cumhuriyet'in göğsümüz tunç siperi,
Türk'e durmak yaraşmaz, Türk önde, Türk ileri!

Hayırlı günler dileğiyle. Selamlar, sevgiler, saygılar…

Sabahattin Gencal, Çekmeköy-İstanbul


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder